Hong hong - Bali

Hallo lieve mensen weer even rust en tijd voor berichtje.

Na het plotseling snelle vertrek vanuit ozzie veel gedaan, gezien en gereisd.

Eerst 2 dagen in Hong Kong doorgebracht, weer in zo'n vertrouwd guesthouse als op de heenweg. Klein, schoon en airco!
Het was een uurtje of 9 toen we aankwamen, ff water kopen en lekker slapen een lange zit van 8 uur vliegtuig.

De volgende dag een beetje uitgeslapen, in Perth alleen maar in de weer geweest om de auto te verkopen en niet echt gerelaxed. Dus daar was het nu tijd voor.
Wat broodjes gehaald bij de plaatselijke bakker, erg lekker! Daarna richting de Ferry gelopen om een eilandje vlak buiten Hong Kong te bezoeken.
Tochtjes met de Ferry was al erg lekker, frisse lucht in de stad wzas het echt heel benauwd. Ff wennen na 1,5 week Perth in de kou.

Op het eiland een wandeling gemaakt van een uur of 2. Even een duik genomen bij een mooi wit strandje tja en hoe schoon de zee is geen idee water zag er wel helder uit en het was heerlijk verfrissend!
Tijdens de wandeling kwamen we een leuk klein theehuisje tegen deze gaf een mooi uitzicht over de oceaan, de schepen en de andere eilandjes in de buurt.
Na onze wandeling namen we weer de ferry terug naar de drukke, benauwde stad. Even 45 min met de ferry en je zit in een totaal andere rustige, bergachtige werleld.

In de stad aangekomen tijd om te eten, wij als goede toerist proberen om Cantonees te eten. Op het eilandje hadden we ook al wat geprobeerd en dat was niet helemaal in de smaak gevallen, dus poging twee! Deze was ook niet echt geslaagd. We waren opweg naar de avondmarkt (templestreet market), onderweg kwamen we een eethuisje tegen er zaten meer mensen dus het was het proberen waard.
Ze hadden ook een engelse kaart, hoopgevend. Iets van noodles besteld dachten we. We kregen soep met lange smaaklose spagetti slierten en aardappelschijfjes en iets groens. Dat moest doorgaan voor groenten. We hebben echt ons best gedaan, maar het vulde niet en smaakte naar niks, toch maar Burger King!

De avondmarkt was heel leuk, druk, veel kraampjes, veel toeristen en veel verkopers. Selma vond alles mooi en leuk, maar ze deed het goed ze had nog niet veel gekocht. Het was ook een echte Selma markt met veel prutsels en frutsles. Ik hou toch iets meer van merk kleding en sneakers en dat hadden ze ook in Hong Kong echt heel goedkoop shoppen, maarja ik ga eerst nog een stuk reizen om het nou helemaal mee te slepen, is ook weer een beetje zwaar.

De volgende dag gingen Hedje en ik rustig aan doen ff wat dingen regelen, door de stad slenteren. Selma ging een dagje naar Macau, het oude China.
S avonds elkaar weer gezien voor diner, geen Cantonees dit keer maar een heerlijk westers spagetti house! Daarna weer naar de markt, nu kon selma zich iets minder goed beheersen en werd de tas snel gevuld met allemaal prutsels.........haha nee hoor viel wel mee!!!
Na weer een avond markt voelden we onze benen al aardig en werd het tijd om ons bedje op te zoeken.
Wat nog een grappig detail is, was dat onze kamer vlak naast een paar hoeren zat. Een deurtje en gangetje verder zaten een paar kamers met rode lampjes.  Toen we een keer op de lift aan het wachten waren belde een man aan bij zo'n deurtje keek even naar binnen schudde met zijn hoofd en drukte op de bel van de volgende deur. haha en wij stonden echt met zijn drieen te kijken, hij liep ook bij deze door.

Na een heerlijk nacht rust, zonder geklop, ging alweer vroeg de wekker. Om 6 uur moesten we de bus hebben naar het vliegveld, waar om 10.00 onze vlucht naar bali vertrok.
Op de luchthaven even ontbeten bij burger king ( we waren inmiddels nog steeds in HK), even geinternet en toen was het al tijd om te boarden.

In het vliegtuig veel films gekeken en toen waren we er eigenlijk zo.